Spletno nakupovanje naraščalo, prevladovali so nakupi pri domačih spletnih ponudnikih
Spletno nakupovanje se je še povečevalo in v opazovanem obdobju je preko spleta že kdaj nakupovalo 28 % posameznikov ali za 6 odstotnih točk več kot v enakem obdobju 2008. 83 % od teh je na ta način nakupovalo v zadnjih 12 mesecih.
43 % oseb izmed tistih, ki so nakupovale preko interneta v zadnjih 12 mesecih, je najpogosteje kupilo filme, glasbo, knjige, revije in programsko opremo (v enakem obdobju 2008 44 %), 39 % teh oseb je nakupovalo obleke in športno opremo (v enakem obdobju 2008 30 %); 35 % jih je kupovalo dobrine za gospodinjstvo (npr. pohištvo, igrače, avto), 30 % pa jih je naročalo ali kupovalo potovanja ali počitniške nastanitve.
84 % spletnih kupcev je nakupovalo pri spletnih ponudnikih v Sloveniji (ali za 1 odstotno točko manj kot v enakem obdobju 2008), 35 % pa pri ponudnikih v preostalih državah članicah EU (ali za 2 odstotni točki več kot v enakem obdobju 2008). 63 % spletnih kupcev je svoje nakupe plačalo po prevzemu z gotovino ali preko klasičnega bančnega nakazila, 44 % jih je plačalo preko interneta s kreditno ali debetno kartico.
Spletno nakupovanje se je še povečevalo in v opazovanem obdobju je preko spleta že kdaj nakupovalo 28 % posameznikov ali za 6 odstotnih točk več kot v enakem obdobju 2008. 83 % od teh je na ta način nakupovalo v zadnjih 12 mesecih.
43 % oseb izmed tistih, ki so nakupovale preko interneta v zadnjih 12 mesecih, je najpogosteje kupilo filme, glasbo, knjige, revije in programsko opremo (v enakem obdobju 2008 44 %), 39 % teh oseb je nakupovalo obleke in športno opremo (v enakem obdobju 2008 30 %); 35 % jih je kupovalo dobrine za gospodinjstvo (npr. pohištvo, igrače, avto), 30 % pa jih je naročalo ali kupovalo potovanja ali počitniške nastanitve.
84 % spletnih kupcev je nakupovalo pri spletnih ponudnikih v Sloveniji (ali za 1 odstotno točko manj kot v enakem obdobju 2008), 35 % pa pri ponudnikih v preostalih državah članicah EU (ali za 2 odstotni točki več kot v enakem obdobju 2008). 63 % spletnih kupcev je svoje nakupe plačalo po prevzemu z gotovino ali preko klasičnega bančnega nakazila, 44 % jih je plačalo preko interneta s kreditno ali debetno kartico.
Dobri dve tretjini posameznikov, ki so v zadnjih 12 mesecih spletno nakupovali, je pritegnila praktičnost takega nakupovanja. Za 64 % spletnih kupcev so bile pri odločitvi za tak način nakupovanja zelo pomemben razlog nižje cene in gotovost glede pravnih pravic in jamstev. 63 % teh kupcev je pritegnila enostavnost takega nakupovanja, 57 % pa možnost nakupa blaga ali storitve, ki ga oz. ki je sicer v območju, kjer posameznik živi, ni na voljo. Večja izbira blaga ali storitve, potrdilo o kakovosti storitve spletne strani ter mnenjske ocene ali povratne informacije so bili manj pomembni razlogi za nakupe preko spleta.
7 % spletnih kupcev je pri nakupih v zadnjih 12 mesecih naletelo na težave. 43 % od teh je imelo težave zaradi počasnejše dobave blaga/storitve od navedene v prodajnih pogojih; 37 % kupcem je bilo dostavljeno napačno ali poškodovano blago (storitev); 35 % kupcev je naletelo na tehnične težave; 5 % od kupcev, ki so naleteli na težave je bilo pri spletnem nakupovanju prevaranih.
Slabost spletnega nakupa je neosebnost
88 % od posameznikov, ki v zadnjih 12 mesecih niso spletno nakupovali, je kot najpogostejši razlog za to navedlo, da raje nakupujejo osebno. 69 % za spletni nakup ni imelo potrebe. 64 % pa jih je imelo pomisleke glede varnosti pri plačevanju preko interneta.
vir: statistični urad Republike Slovenije
-----------------------------------------------------------
Kot lahko zaključimo iz zgoraj podanih raziskav je internet v Sloveniji še vedno v hitri ekspanziji. Spletne trgovine so v razcvetu, saj ljudje vedno bolj zaupajo v take vrste nakupov. Pričakovati je, da bo tudi sklepanje spletnih poslov postalo za nas nekaj povsem običajnega, kakor je drugod po svetu že danes. Skeptičnost ljudi bo izginila, in nihče več ne bo sarkastično zamahnil, ko mu bomo hoteli predstaviti pot do spletnega zaslužka.
Kdor se že danes podaja v podobne spletne posle, bo čez kakšno leto v veliki prednosti. Medtem ko je v razvitih državah spletni posel že nekako rutina in ne novost, je to pri nas oz. med širšo množico še vedno dokaj neznan fenomen. V kratkem lahko torej pričakujemo pravi boom na tem področju, in tudi pri tej zadevi bo veljal pregovor "kdor prvi pride, prvi melje".
Poglejte si tudi statistične podatke uporabe interneta v podjetjih:
http://www.stat.si/novica_prikazi.aspx?id=2675
Ni komentarjev:
Objavite komentar