nedelja, 5. avgust 2012

Dopust 2012: Egipt (Sharm El Sheikh, Kairo)

Odločitev za dopust v Egiptu je padla takorekoč v zadnjem trenutku. Ponudba za Sharm El Sheikh je bila zelo mamljiva (cenejša kot lanski dopust na Sončni obali v Bolgariji). To je bil najin prvi obisk afriško-azijske celine.

Sreda, 25.07.2012 - odhod in prihod v Sharm El Sheikh

Na letališče Jožeta Pučnika sva se odpravila nekaj čez dvejo uro zjutraj, praktično brez spanja. Čeprav je bil let komaj ob 6.00, na letališču nisva kaj dosti čakala. V Sharm El Sheikh-u smo z Adrijinim letalom pristali okoli 10.30. Ko sva sestopila z letala je v nas udarila močna vročina. že prvi dan je bilo 45 stopinj celzija. Od letališča do najinega hotela AA Amwaj v Nabq Bay-u je samo nekaj kilometrov, tako da je vse skupaj potekalo zelo hitro. Ker sva na sobo morala čakati skoraj tri ure, sva naredila prvi krog po resortu in si ogledala hotelsko plažo ter pomol s katerega se dostopa do globoke vode.
Ko sva končno dobila ključe sobe in zapestnice za koriščenje uslug "vse vključeno" sva se hitro preoblekla v kopalke in prvič zaplavala v Rdečem morju. Kot omenjeno, se v globoko vodo dostopa s pomolov dolgih 400m in več. Do te razdalje je voda povsem plitka, ko nastopi oseka pa je skoraj ni. S pomolov pa se vstopi neposredno v globoko vodo s koralnim grebenom. V Sharm El Sheikh-u se plaže in bazeni zaprejo s sončnim zahodom. To se nam je zdelo povsem nerazumljivo, saj je prav ta čas najlepši za kopanje, saj ni nevarnosti opeklin. Torej, ob 18h je bilo kopanja konec in začele so se priprave na prvo večerjo ob 19h. Tako kosilo kot večerja (in zajtrk) so zelo bogati in ni vrag, da kdo ne bi našel kaj zase. Ljubitelji sladic s(m)o bili še posebno zadovoljni, saj je bila izbira ogromna. Večer se v Sharmu kmalu prelevi v noč. Ob 19h je že skoraj povsem temno. Temperatura pa tudi ponoči ne pade pod 38 stopinj celzija. Glede na to, da nisva spala že 36 ur sva si ta večer privoščila počitek.

Četrtek, 26.07.2012 - prvo plavanje v Rdečem morju in večerni odhod v Old Sharm

Ker sva šla prejšnji večer zgodaj spat, sva se zjutraj zbudila že ob 6.30 in bila na zajtrku med prvimi. Po obedu sva obiskala prvi market in nakupila nekaj pijače. Po nakupih sva se z maskami odpravila na snorkljanje (potapljanje). Občudovala sva lahko vrsto zanimivih rib in koral. Časovni razmik med zajtrkom, kosilom in večerjo je bil dokaj kratek, tako da sva morala biti dokaj tempirana. Večkrat se nama je zgodilo, da bi kosilo najraje izpustila, saj zaradi velike vročine niti nisva bila lačna. Ob predpostavki, da je kopanje po 18h onemogočeno je bilo obedovanje velika izguba časa. Ampak konec koncev sva bila na dopustu in iz njega sva hotela iztisniti čimveč, tako obrokov, ko je bilo le možno, nisva izpuščala.
Po večerji, sva si z ostalimi slovenskimi dopustniki delila taksi do Starega Sharma. Po prvih metrih vožnje je bilo vsem jasno, da egipčani ponoči ne vključijo luči, kar se nam je zdelo nenavadno in po svoje zelo zanimivo. Če je kdo vozil s prižganimi lučmi, so mu vsi blendali. Druga zanimivost je neprestano piskanje med vožnjo. Zanimivo, kako vozniki praktično neprestano držijo roko na troblji in piskarijo, nihče pa se ne jezi. Egipčani so dokaj flegmatičen narod. Kljub temu da ponoči vozijo brez luči, brezglavo prehitevajo, prekoračujejo omejitev hitrosti za x2 in izsiljujejo prednost smo videli malo prometnih nesreč. Očitno pri njih ta sistem deluje.
Ko smo prispeli v Stari Sharm smo si skupaj ogledali bazar, ker smo opravili prve nakupe. Opozorjeni smo bili na vsiljivost prodajalcev, ki ti ne dajo miru, ampak čez nekaj časa smo se navadili tudi na to. Prvič smo se pomerili v barantanju.

Petek, 27.07.2012 - vožnja z ladjo s steklenim dnom in večerni Naama Bay

Zbuditi sva se morala z budilko, saj je bil za 9.00 uro zmenjen odhod v Shark Bay na vožnjo z ladjo s steklenim dnom. Po vkrcanju na ladjo so nam takoj izkazali gostoljubje in nam postregli s pijačo. Vožnja z ladjo je bila zelo zanimiva, saj smo si lahko z udobja ogledali dno morja, korale in veliko različnih rib, ki so brez strahu plavale pod nami. Po lepi izkušnji in vrnitvi v resort smo vsi komaj čakali na skok v bazen, kjer smo se v vodi, ki je imela krepko čez 30 stopinj vseeno osvežili. Še prej pa sva lahko občudovala ročne spretnosti sobarja Mustafa-ja, ki nama je vsako jutro na domiselen način zložil brisače.
Po večerji smo se s taksijem odpeljali na najbolj živahen predel Sharm El Sheikh-a, Naama Bay. Tukaj so največji klubi in diskoteke (Pacha, Space,..) in znane restavracije in lokali (Little Buddha, TGI Friday, Hard Rock Cafe,...) in več casiono-jev, katere na mojo žalost ni bilo časa obiskati.

Sobota, 28.07.2012 - Jeep safari

Budilka je bila zopet nastavljena na zgodnjo uro, saj je bil ta dan v planu Jeep Safari po Sinajski puščavi. Po zgodnjem zajtrku smo se vkrcali v belega Toyotinega terenca in se odpeljali na nekaj urno vožnjo proti Belem kanjonu sredi puščave. Tudi sama vožnja se mi je zdela zelo zanimiva, saj smo tako lahko videli tudi druge kraje (čeprav smo večino časa vozili po nenaseljeni puščavi) in doživeli druge zanimive prigode po cesti. Ko smo prispeli v neposredno bližino Belega kanjona, smo se morali po vrvi spustiti vanj. Kar je bilo tudi malo adrenalinsko, predvsem tisti z manj primerno obutvijo so imeli pri tem nekaj težav. Hoja po puščavskem finem pesku je kar utrujajoča, da ne govorimo o tem s kakšno lahkoto ti pride v čevelj :)
Po kakšni uri ali več hoje smo pripešačili do zelene oaze An Khundra, ki se je prikazala kot odrešitev od vročine in žeje. Tukaj so nas lokalno beduini posedli v njihov šotor in nam ponudili pijačo. Počitek se je nevejetno prilegel. Tukaj nam je vodička predstavila življenje beduinov in njihove navade. Od tukaj smo se s terenci podali na adrenalinsko vožnjo po puščavi. Neverjetno, kako lepo, mehko vozilo drsi po tako finem pesku. Voznika smo še dodatno spodbujali k divji vožnji. Ko je bilo divjanja po peščenih pečinah konec smo se odpeljali v obmorski kraj Dahab. Tukaj so nas s kamelami odpeljali na kosilo z beduini. Po obedu je sledilo snorkljanje.

SLIKE Z JEEP SAFARIJA

Nedelja, 29.07.2012 - lenarjenje

Nedelja je bila namenjena počitku in lenarjenju ob bazenu. Pripraviti smo se morali na jutrišnji odhod v 500km oddaljeni Kairo. Odhod je bil postavljen na 1.30 zjutraj. Kopališče je bilo ta dan žal zaprto, po neuradnih podatkih naj bi v morju v bližini pomola opazili Barakudo.
Zvečer sva se odpravila na glavno ulico Nabq Bay-a in si ogledala ponudbo trgovinic. Po povratku v hotel ni bilo kaj preveč časa za spanje, pa tudi pričakovanje odhoda v Kairo je bilo dokaj razburljivo.

Ponedeljek, 30.07.2012 - Kairo, Giza in Piramide

Kot rečeno ob 1.30 smo se odpeljali na nočno vožnjo proti Kairu. Že čez nekaj kilometrov smo imeli prvi postanek. Od tukaj naprej smo imeli spremstvo vojske. Zaradi bojazni pred napadi t.i. "originalnih" beduinov na turiste smo počakali na spremstvo vojske in se v konvoju z ostalimi avtobusi odpravili na pot. Vožnja je bila dokaj divja. Prometa po puščavi ni bilo, avtobusi polni turistov so se kar med sabo prehitevali in vsaj navidezno hiteli naprej, kot da bi želeli čimprej priti na "varno območje". Sicer ne vem koliko časa smo imeli spremstvo vojske, baje da okoli 150km.
Po sončnem vzhodu smo se po tunelu odpeljali pod Sueški prekop. Nato se je pričelo brezupno iskanje goriva. Ne glede na to, da je bilo nešteto bencinskih servisov, goriva ni in ni bilo. To je sicer posledica politike, ki ima tako kot pri nas eno samo nalogo - da nagaja. Izvedeli smo, da liter nafte stane cca 20centov €. Ni slabo! Vprašanje pa je kakšne kvalitete je ta nafta.
Čas je bil za zajtrk. V hotelu so nam pripravili lunch box, tako smo bili s prvim obrokom že preskrbljeni. Ustavili smo ne na počivališču, kjer nam nihče ni težil, čeprav smo jedli svojo hrano in sedeli za njihovo mizi.
Ko smo se pripeljali v predmestje Kaira smo že dobili občutek kaj je to pravi kaos. Nešteto število vozil vseh kategorij se preriva ob neprestanem piskanju. Bolj smo se bližali centru, huje je bilo. Ohranjenost egipčanskih avtomobilov je načinu vožnje primerna.
Že pri vožnji po mestu smo lahko občudovali mogočne piramide, kako se kažejo iznad stolpnic. Presenetilo nas je dejstvo, kako blizu mesta so!
Končno smo se ustavili v Gizi, kjer smo si lahko od blizu ogledali Piramide in sfingo. Prav fenomenalen občutek je bil stopiti na to neverjetno strukturo. Na tem območju so nas (mogoče celo pretirano) opozarjali na zelo vsiljive in agresivne domačine, ki ti na vsak način želijo kaj prodati. Svetovali so nam, naj se izogibamo očesnemu stiku z njimi, saj nam bodo že tako najedali cel čas. Ko smo se otresli prvim vsiljivcem in se odpeljali naprej proti piramidam je bilo vse skupaj bolj mirno. V miru smo se lahko poslikali in posneli.
Po ogledu piramid smo se odpeljali v center Kaira na predstavitev izdelave papirusa in ogled muzeja, kjer smo videli bogastvo faraona Tutankamona. Sledilo je kosilo na ladji Imperial na reki Nil. Izbirali smo lahko med mesnim in ribjim menijem. Zelo vredu!
Po kosilu smo se odpeljali po Kairu in videli tudi manj všečne, a realne stvari. Ogromne količine smeti prekrivajo glavno mesto Egipta, po njih pa brskajo ljudje in živeli. Zaradi revščine so ljudje primorani živeti na pokopališčih, kjer si dobesedno prisvojijo grobove neznancev.
V centru Kaira so še vedno vidne posledice lanske revolucije.
Bližal se je mrak, ko smo se podali na dolgo pot nazaj proti Sharm El Sheiku. Na nekem počivališču smo zopet počakali vojsko, ki nas je spremljala po najnevarnejšem odseku poti. V hotel smo prispeli nekaj pred dvejo uro zjutraj in za las ujeli pozno večerjo.

SLIKE IZ KAIRA

Torek, 31.07.2012 - zadnji dan

Seveda smo večino jutra prespali, zajtrk pa ujeli že v podaljšku. Ta dan je bil namenjen počivanju in koriščenju morja ter bazena. Še zadnjič smo se potapljali v rdečem morju ter lenarili ob bazenu. Dan je minil kot bi švignil, kmalu je prišel večer in čas za zadnjo večerjo. Večer sva izkoristila za zadnje nakupe na glavni ulici Nabq Bay-a. Utrujenost prejšnjega dne se je še vedno pojavljala, zato ni bilo nikakršnje volje po ponočevanju.

Sreda, 01.08.2012 - vrnitev domov

Še pred zajtrkom sva spraznila sobo in potovalke odvlekla do recepcije. Let proti Sloveniji je bil ob 10.30, tako da nas je avtobus izpred hotela odpeljal že ob 7.30. Na letališču smo si ogledali še izdelke, ki jih prodajajo v tamkajšnjih trgovinicah in počakali na let proti domu.
Kot vse lepe stvari, je tudi ta dopust minil (pre)hitro, ampak vrnili smo se polni novih izkušenj in veseli, da smo videli toliko zanimivih krajev in stvari.